Проте є й негативна сторона питання. Серед наслідків закриття шкіл і переходу на дистанційне навчання ЮНЕСКО
називає перерване навчання, погане харчування, стрес для вчительства, непідготовленість батьків до дистанційної домашньої освіти, погіршення догляду за дітьми, економічні втрати, непередбачене навантаження на систему охорони здоров'я, зростання випадків виключення із закладу освіти, збільшення рівня насильства та експлуатації, соціальну ізоляцію, труднощі з вимірюванням та перевіркою засвоєння знань. Більшість цих наслідків можуть бути релевантними також і для закладів вищої та професійно-технічної освіти. Крім того, наслідки дистанційного навчання під час карантину можуть бути сильнішими для вразливих груп населення.
Окремі елементи дистанційної та онлайн освіти були запущені в українських школах та вишах з початком пандемії коронавірусу. Поки складно сказати, як карантин вплинув на навчальні результати. Наразі єдиним щорічним освітнім вимірюванням, яке охоплює чи представляє всю вікову когорту в Україні, є ЗНО. Однак порівнювати результати ЗНО 2019 та 2020 років некоректно, оскільки щороку шкала оцінювання формується по-новому, а через скасування ДПА 2020 року суттєво змінився склад учасни_ць зовнішнього незалежного тестування. Загалом у 2020 році частка учасни_ць ЗНО, які не подолали прохідний поріг, знизилася. Але через скасування ДПА цього року суттєво зросла кількість тих, хто зареєструвалися на ЗНО, але не з'явилися на тест. І можна припустити, що серед них були б ті, хто не подолали би прохідний поріг.
Онлайн-навчання — дуже зручний, дієвий та вигідний спосіб отримання нових знань. Звісно, самостійне онлайн-навчання потребує більшої мотивації та самоконтролю, адже воно зазвичай не містить чинника соціального тиску. Але якщо поставити чіткі цілі та визначити мотивацію, то завдяки онлайн-навчанню можна якісно здобувати нові знання, підвищити кваліфікацію та навіть опанувати нову професію.