Кажуть, що один із найбільших компліментів, який людина може зробити іншій людині , - запитати її думку та уважно вислухати. А якщо ця думка ще набуде розголосу та експертної ваги? Українські жінки сьогодні «мають право мати право», проте в загальному «хорі» їхню «партію» не так просто почути. І в Україні загалом, і конкретно на Одещині присутність жінок у інформаційному полі значно скромніша, ніж це могло б бути.
Минулого 2019-го року в межах проєкту «Гендерночутливий простір сучасної журналістики», який реалізовували Волинський прес-клуб у партнерстві з Гендерним центром Волині та мережею прес-клубів України, в кожній області було проаналізовано журналістські матеріали 5 друкованих та 5 інтернет-видань, які пишуть на суспільно-політичні та соціальні теми. До уваги бралися такі фактори, як залучення експерток, кількість жінок як героїнь матеріалів та вживання фемінітивів. Загальні
результати одеських медіа були середніми по країні - 32 % (для порівняння – найвищий показник продемонстрували вінницькі медіа – 41%, а найнижчий – київські – 24%). Моніторинг здійснювався у кілька етапів, дані дещо коливалися. Однак фемінітиви (наприклад, «фахівчиня», «координаторка») однозначно стали більш уживаними.
Цього року
Informer.od.ua також робить свій внесок для забезпечення гендерного балансу в одеських ЗМІ. Це – перший із циклу майбутніх матеріалів. Починаючи новий відлік, ми вирішили поцікавитися думкою одеських журналісток, редакторок і фахівчинь із питань комунікації (тобто тих, хто не лише споживає «інформаційний продукт», а й добре знає цю «кухню» зсередини).
Отже суб`єктивна думка п`яти наших землячок про те, як зазвичай представлені жінки в одеських медіа, наскільки аудиторія готова прислухатися до них, та що каже власний досвід про силу стереотипів та можливість реалізації.