в які країни ЄС можна дістатися з Одещини?
Шлях у Європу
Напрямки основних маршрутів за планами ЄС
В минулому році Європейська комісія оприлюднила карти основних TEN - T транспортних коридорів територією України. Згідно цих даних, шляхи Одеської області виявилась одним з ключових транспортних напрямків міжнародного значення.

Більшість прокладених маршрутів з'єднують регіон з Румунією та Болгарією. Але є перспективи розробки напрямків, що орієнтуватимуться на країни Західної Європи. Яких держав можна буде дістатися від Одеси найближчим часом? Які види транспорту стануть доступні жителям та гостям міста? І чиї кордони стануть для нас ближчими? На ці питання ми постаралися знайти відповіді у цій статі.
У 2018 році відновлена дорога в напрямку Ізмаїлу
Дороги будуються

В Україні та Одеській області зокрема , в зв'язку з дорожньою реформою, почалися ремонтуватися ті автошляхи, якими ніхто не переймався десятиліттями. В лютому цього року було офіційно завершено будівництво траси міжнародного значення Одеса-Рені. Її протяжність становить трохи менше 300 кілометрів, а на ремонтні роботи пішло два роки.

Для порівняння, в 2016 році було полагоджено 56 кілометрів дороги. А вже наступному 2017 протяжність робіт перевищила 138 кілометрів. Ремонт цієї дороги значно спростить шлях пасажирського та вантажного транспорту до Румунії, Болгарії та Туреччини. Також багато перспектив має за собою будівництво доріг до Польщі.

Зараз ведуться активні роботи, щоб об'єднати Балтійське та Чорне море в єдиний транспортний коридор.

«Масштабні роботи з будівництва дороги «Гданськ-Одеса» тривають вже другий рік поспіль. Ми фінансуємо його окремо і кошторис на дорогу цього року склав чотири мільярди гривень: аналогічна сума була в минулому році. Будівництво плануємо завершити наприкінці 2020 року, і це вже буде новий транспортний коридор, який дасть можливість зручно і швидко добиратися з півдня України до держав Європейського Союзу», - розповідає міністр інфраструктури України Володимир Омелян.

Володимир Омелян
Одеська область має вигідне географічне положення.
Одеська область має вигідне географічне положення. Наявність портів, рівномірна близькість до всіх інших регіонів України створює чимало перспектив для налагодження транспортних перевезень.

Поїздка автошляхами може комбінуватися з поромними перевезеннями Чорним морем або Дунаєм (однією з найбільших судохідних річок в Європі, яка охоплює південь Одеської області).

Одеський аеропорт покращує свою інфраструктуру, щоб приймати більше закордонних рейсів, кількість яких має зрости найближчим часом.
Інфографіка - ТСН
Небо стало відкритішим

Один з найбільших європейських лоукостерів Ryanair з червня запустив кілька рейсів з міжнародного аеропорту «Одеса». Цього літа з найбільшого міста на півдні України можна долетіти до Польщі. Зокрема, з червня налагоджено авіасполучення між Одесою і Краковом - одним з найпопулярніших міст Європи.

Рейс виконується тричі на тиждень. На цьому співпраця Ryanair і Одеського аеропорту не закінчується. З осені цього року до Кракова приєднаються інші міста Польщі - Катовіце та Вроцлав. Також з 28 жовтня одесити можуть без пересадок дістатися до столиці Німеччини - Берліну. Всі ці рейси будуть виконуватися двічі на тиждень і дозволять одеситам подорожувати не пересідаючи в Києві, у Львові або Кишиневі.

«Весь регіон Причорномор'я отримує можливість відвідати нові міста. У минулому році ми активно співпрацювали з польською стороною та одеський регіон був активно представлений на туристичних виставках в Польщі. На цей рік у нас заплановано участь на багатьох таких подібних заходах і ми сподіваємося, що ті авіарейси, які з'являються в Одеському аеропорту, дають можливість залучати потік туристів з обох сторін », - каже заступник начальника управління туризму, рекреації і курортів Одеської ОДА Олександр Шека.

В Одесі будують нову злітну смугу. Фото - Європравда.
Керівники Ryanair неодноразово відзначали, що вони планували налагодити авіасполучення між італійськими та українськими містами. Але вони не змогли домовитися з авіаційним керівництвом Італії (ENAC) про взаємовигідну співпрацю.

Втім, громадяни України не залишилися без дешевих авіаперельотів. Наприклад, рейси з Одеси до Риму двічі на тиждень здійснює лоукостер Ernest Airlines. Саме ця компанія виграла тендер у Ryanair на авіаперевезення українських пасажирів до Італії. А днями до Одеси зайшов угорський лоукостер Wizz Air, який з осені анонсував рейcи в шести напрямках.

Багато в чому вони дублюють маршрути своїх ірландських конкурентів, однак є надія, що така ситуація принесе пасажирам тільки користь.
План майбутньої переправи
До Європи - через Дунай

Один з ключових проектів, який має полегшити українцям шлях до Європи, це будівництво пропускного пункту «Орлівка-Ісакча». Завдяки поромам, пущеним через Дунай, шлях від України до Румунії значно скоротиться. Переговори з будівництва переправи через цю річку велися ще понад двадцять років тому. Однак перших домовленостей щодо цього питання Румунія і Україна досягли тільки в 2006 році. Шість років по тому, в 2012 році, сторони підписали всі необхідні документи, щоб в 2013 році приступити до підготовчих робіт.

Переправу стали будувати восени 2015 року з української сторони. В цей же час Одеська облдержадміністрація передала в оренду поромному комплексу «Орлівка» два земельних наділи в Ренійському районі терміном майже на 50 років. Більшу ділянку площею 5,6 гектарів відвели для будівництва міжнародного пункту пропуску через державний кордон. Менша ділянка на 2,6 гектара належить до земель водного фонду - вони були відведені під гідротехнічні споруди.

«Ми готові до запуску пропускного пункту, питання залишилося тільки за нашими румунськими партнерами. Вони зараз знаходяться в активній фазі будівництва і з українського берега видно, яка діяльність там кипить. Ведуться роботи на причальній частині, роботи з обладнання інфраструктури. В цілому з навантаженням, переходом і вивантаженням на тій території пересування з одного берега на інший має зайняти близько 20 хвилин, »- говорить заступник директора ТОВ « Поромний комплекс Орлівка » Віталій Нікула.

Будівництво пропускного пункту і супутньої інфраструктури на українській стороні завершилося
Будівництво пропускного пункту і супутньої інфраструктури на українській стороні завершилося в лютому цього року. Передбачається, що поромну переправу обслуговуватимуть чотири судна з осадкою 1,5 метри. Відстань між українським і румунським берегами Дунаю на пропускному пункті «Орловка-Ісакча» складе трохи менше кілометра.

Поромна переправа. скоротить шлях з Одеської області в Румунію більш ніж на двісті кілометрів, дозволяючи не проходити додатковий кордон з Молдовою.
Текст та візуалізація
Павло Колотвін
Марія Шевчук