Досвід і нетворкінг Ще одна проблема українських виробників часнику та фермерів – відсутність досвіду. Близько 80% українського часнику вирощено в приватних господарствах, тому дуже мало реальних практичних кейсів в промисловому виробництві, якими можна ділитися і вчиться на них. Тому спілкування з зарубіжними колегами дуже важливе. Воно допомагає як набратися досвіду, так і вивчити потреби ринків.
У 2013 році «часникові стартапери» відвідали міжнародний світовий конгрес чесноководів в Іспанії. Там вони познайомилися з десятками колег з різних країн. Всього у форумі брали участь представники 120 країн світу. Такий нетворкінг краще дозволяє зрозуміти атмосферу на ринку. З тих пір щорічно у планах фермерів з Одеської області відвідування конференцій по всьому світу.
Сьогодні «
Агропатріот» Яна Мішкевича не тільки розвиває власне виробництво, а й працює над створенням ринку часнику. Для всіх бажаючих в Україні працює програма «Школа чесноководів». Організатори беруть на себе витрати на навчання. Як правило, зустрічі проходять 1 раз на місяць. На них учасники школи, прості фермери, отримують практичні рекомендації по вирощуванню часнику, слухають запрошених лекторів. Також, є і агрономічний супровід. Кожен учасник може зателефонувати і задати своє питання, переслати фото поля, продукції і вирішити, таким чином, своє завдання віддалено. За весь час існування школи в ній взяло участь близько ста фермерів з усієї України.
«Це можуть бути люди з 50 сотками або 20 гектарами. Головне - це їх зацікавленість»