17.05.2021
Фестиваль вина в Одесі - з орієнтацією на європейські країни
Одеський туризм переважно орієнтований на літній сезон. Саме в цей час ціни на оренду житла істотно підскакують, виїхати за межі міста потягом чи автобусом протягом дня чи двох перетворюється на нездійсненну місію а представники туристичної галузі заробляють гроші, на які житимуть чи не увесь наступний рік.

Причетні до туристичної сфери прагнуть переломити цю тенденцію. Адже Одесі є чим привабити, крім пляжів та моря. В місті є чимало цікавинок, що можуть зацікавити туристів. Європейська архітектура, велика кількість культурних заходів і, звісно, унікальна кухня, з унікальною їжею та не тільки.

З 18 по 23 травня в Одесі стартує міжнародний фестиваль «Odessa Wine Week». Протягом тижня відбуватимуться заходи, які звертатимуть увагу на ключові напрямки популяризації виноробства. Обговорюватимуться шляхи, як розвивати винний ринок та еногастрономічний туризм. Це перший захід подібного плану в Одесі.

Він поєднає досягнення українських виноробів, що прагнуть популяризувати й просувати вітчизняну продукцію. Створення українського винного бренду сприятиме популяризації України на міжнародному ринку, продемонструє її потенціал в цій галузі. Адже Україна хоч і має власні торгівельні марки, але до них навіть на батьківщині ставляться скептично. «Odessa Wine Week» ставить однією з задач перелом цієї тенденції.
"Заходи відбуватимуться в змішаному форматі, як онлайн так і офлайн. Конференції можна подивитись через Інтернет, дегустації, звісно, відбуватимуться наживо. Цей тиждень буде насичений різноманітними проектами, будуть підніматись нові теми з неочікуваного боку. Ми будемо говорити про культуру виноробства, бо це цілий світ. Одеський виноробний бренд існує, але поки що не має такої репутації та не такий відомий, яку має та ж одеська кухня. І тому аспекти розвитку еногастрономічного туризму, знайомство з точки зору виноробства ще потрібно розглядати", - говорить очільниця Департаменту культури та туризму Тетяна Маркова.

Тетяна Маркова
В українській виноградно-виноробній галузі найближчим часом мають відбуватися значні реформи. Зараз виноробство знаходиться на перехідному етапі, який має завершитись через п'ять років. За 208 статтею Асоціації про Угоду Україна-ЄС, українські заводи не матимуть права використовувати географічні назви на кшталт «шампанське» та «коньяк».

Паралельно українські вина мають стати наближеними до показників продукції Європейського Союзу. Однак до цього часу виноробам треба гідно заявити про себе.«Odessa Wine Week» орієнтована на популяризацію виноробства Україні та розвиток туристичних маршрутів в цьому напрямку.

Протягом тижня провідні експерти виноробної галузі, дослідники, представники органів місцевого самоврядування шукатимуть точки дотику для реалізації спільних проектів. Зокрема, відбудеться конференція «Еногастрономічний туризм - драйвер розвитку туристичних дестинацій», в якій можуть взяти участь всі бажаючі, дотичні до галузі. Вони можуть як поділитись своїм досвідом, так і перейняти успішні фішки своїх колег.

В рамках заходу розглядатимуться питання, як популяризувати одеський гастрономічний бренд, обговорюватимуться грантові проекти в галузі. еногастрономічного туризму. Винороби та пресдтавники туристичної галузі презентують винні та кулінарні локації Одеси та Одеської області, де серед іншого можна почастувати вино.

Не обійдуться зустрічі без міжнародних експертів. Вони поділяться своїм досвідом з українськими виробниками, порадять, на що звернути увагу й вкажуть на речі, що можуть зробити вітчизняну продукцію унікальною та приваблять туристів не тільки для пляжного відпочинку.
"Є абсолютна впевненість що Україна виноробна держава, і цей захід має надихнути тих, хто буде присутній на фестивалі та брати в ньому участь. Надихнути своїми винами, своїми інтелектуальними здобутками, додатковими ресурсами. Говорячи про останні речі, маються увазі неочікувані нюанси, які можуть продемонструвати виробники. Адже вино — це маленький Всесвіт на планеті Земля. В наших конференціях будуть зачеплені різні теми, починаючи від технологій виноробства, закінчуючи масштабними зустрічами з виноробами. 20 травня в нас плануються найударніші зустрічі з точки зору виноробства", - каже завідувачка кафедрою технології вина і сенсорного аналізу Одеської національної академії харчових технологій Оксана Ткаченко.

Оксана Ткаченко
Вітчизняним виноробам дуже важко конкурувати з європейською продукцією, яка представлена на українським ринках. На боці європейських вин стоїть репутація, на яку вони працювали сторіччями, вітчизняні виробники довгий час не могли розвиватись через технічні нормативи, які обмежували роботу виноробів та не дозволяли якісно виготовляти нові сорти. До 2026 року ці нюанси мають бути ліквідовані, але до того часу виноробам треба заявити про себе.

Як не дивно, на користь їм прийшла пандемія коронавірусної інфекції. Через закриті кордони чимало українських туристів звернули увагу на локації, розташовані неподалік від дому. Зокрема, гастрономічні тури з дегустацією вин теж не залишились осторонь. Велика кількість туроператорів пропонує такі напрямки, та й люди самі почали цікавитись вітчизняним вином, зокрема виробленим на квартових виноробнях. Можна сподіватись, що цікавість не спаде навіть тоді, коли кордони будуть відкриті.
Текст та візуалізація
Марія Шевчук
Інформаційно-аналітичний сайт informer.od.ua є медійним проектом ГО "Інститут політичної інформації".