22 травня в Роттердамі пройшов фінал Євробачення 2021. Конкурс виграла італійська рок-група Maneskin, друге місце зайняла французька співачка Барбара Праві, третім став швейцарець під псевдонімом Gjon's Tears. Україна офіційно зайняла 5 місце, неофіційно за балами від глядачів - друге. Тепер, коли голосування журі та голосування глядачів розділене на дві різні категорії, можна побачити, хто насправді сподобався людям, а хто - не дуже. Вперше за 17 років на сцені головного музичного конкурсу прозвучала повністю україномовна пісня, яка викликала фурор у всьому світі. Такого успіху, мабуть, не було з часів «Диких танців» виконавиці Руслани, яка перемогла на «Євробаченні» в 2004 році.
Якщо подивитися на першу п'ятірку виконавців, то можна помітити, що сучасна європейська поп-музика викликає і у журі, і у глядачів лише втому. Найяскравіші її представники опинилися у другій частині десятки лідерів - це і Литва з їх досить модним звуком, і Греція з її переконливим зображенням звуку вісімдесятих, і навпаки, Мальта з її сучасними тенденціями. Але варто відзначити, що все-таки перші місця дісталися неотрадиційній європейській поп-музиці. Швейцарія і Франція виступили зі спокійними номерами, розрахованими в першу чергу на міць вокалу виконавців. Ісландія привернула увагу глядачів яскравими костюмами, витонченою сценографією і не самою стандартною структурою пісні - можна з упевненістю сказати, що як мінімум любов користувачів TikTok дісталася саме їм. Одні з явних фаворитів - Україна, яких журі багатьох країн обійшли стороною, записали найгучнішу пісню конкурсу: прекрасний електропоп, заснований на народній пісні.
Але перше місце зайняли переможці «Сан-Ремо» цього року, італійці Måneskin. Хоча самі музиканти говорять про вплив на їхню музику самих різних стилів, в першу чергу вони надихаються рок-н-ролом - намагаючись надати йому абсолютно новий зміст. Переможна пісня «Zitti e buoni» вихваляє всіх, хто йде проти течії, хто намагається бути не таким як усі. І про це в ній говориться прямим текстом.
Måneskin своїм зовнішнім виглядом показали, наскільки важлива в сучасному світі відсутність бінарності, в чомусь наслідуючи естетику жанру "глем". Андрогінність виконавців, зміна гендерних ролей, натяки на занепад і декадентство в текстах - все це своїм корінням відсилає нас саме до музики сімдесятих. При цьому в Америці "глем" був відомий в першу чергу не своєю першою хвилею, орієнтованою на арт, а скоріше другою, де музика тяжіла вже до хард-року - і Måneskin теж туди прагне.
Число країн-учасниць неухильно зростає з моменту заснування конкурсу в 1956 році, і тепер взагалі не обмежується тільки Європою. Але за всі роки проведення двох півфіналів це — другий випадок, коли переміг представник «великої п'ятірки», тобто переможець не виступав у півфіналі. Уперше це сталося 2010 року в Осло, коли перемогла Лена з Німеччини.
Із п'яти конкурсних пісень, що посіли п'ять найвищих місць,
була лише одна англомовна — ще дві французькою, одна італійською й одна українською. Можна прогнозувати, що наступного року на «Євробачення» повернеться мовне розмаїття — адже й переможна пісня була італійською мовою.