ДТП на Одещині: що робити та як запобігти?
Життя у великому місті, на кшталт Одеси, передбачає певні незручності, з якими його мешканці мають миритися. Це щільність забудови, велика кількість населення і, звичайно, автомобілі. Кожного дня тисячі машин їдуть з вулицями міст, везучи своїх пасажирів у справах. Пішоходи туди-сюди переходять дорогу, намагаючись дістатись з пункту А до пункту Б. Інколи між учасниками руху виникають непорозуміння, які в деяких випадках можуть спровокувати ДТП.
Дороги Одеської області в своїй небезпечності теж, на жаль, не відстають.
Фатальне ДТП на Овідіопольскій дорозі.
У вересні минулого року на трасі Чорноморськ-Одеса сталась масштабна ДТП, яка забрала 9 людських життів. Але такі автотрощі, з великою кількістю жертв, скоріше виняток, ніж правило. Правоохоронці фіксують зменшення кількості фатальних автопригод. В 2018 році кількість автокатастроф була найменшою за попередні дванадцять років. У 2019 році ДТП було трохи більше, однак навіть в порівнянні з 2018 роком постраждалих людей серед учасників було менше. Найчастіше дорожньо-транспортні пригоди закінчуються пошкодженими автівками та заторами в годину-пік.
«За статистикою 2019 року ми спостерігаємо зменшення ДТП з постраждалими, але водночас спостерігаємо збільшення загальної кількості ДТП. В минулому році зафіксовано майже 14 тисяч ДТП, в яких постраждало майже 1900 людей. Це менше, ніж в 2018 році, однак цю цифру можна зменшити, над чим ми й будемо працювати, співпрацюючи з громадськістю. Всім відомо що найпоширенішою причиною ДТП є швидкість ,а другою – маневрування. В цьому році затримано за перевищення швидкості майже 23 тисячі правопорушників. Це перевищення швидкості на понад двадцять кілометрів та перевищення швидкості на п'ятдесят кілометрів та більше » , - наводить дані начальник Управління патрульної поліції в Одеській області Олександр Гостіщєв.

Олександр Гостіщєв
Одним з пріоритетів реформування дорожньої галузі в Україні є зменшення кількості дорожньо-транспортних пригод. В минулому році на території України проходила загальнодержавна операція «Безпека дорожнього руху». На її підставі було вжито заходів щодо аналізу стану аварійності на території Одеської області, виставлені підрозділи патрульної поліції на місцях концентрації ДТП. В 2019 році на території нашого регіону спостерігалось п'ять таких ділянок на дорогах державного значення.
Між собою плідно працювали спільні мобільні групи патрульної поліції та співробітників Укртрансбезпеки. За результатами цієї роботи було задокументовано понад тисячу фактів порушення чинного законодавства у сфері пасажирських перевезень. Працівники патрульної поліції складали адміністративні протоколи на посадових осіб за те, що вони випускали несправні транспортні засоби на лінію без відповідних документів.
Відповідальні особи провели роботу для визначення місць встановлення знаків для обмеження швидкості. В Одесі це такі відрізки доріг як перехрестя вулиць Балківської та Бабеля, Балківської та Розкидайлівської, Люстдорфської дороги та Чернишевського. Правоохоронці взяли під контроль ділянки трас, що ведуть від Одеси на Київ, Рені та Мелітополь. При проведенні осіннього комісійного огляду автошляхів служба автомобільних доріг та комунальні організації виявили стовідсоткову готовність до усунення перешкод руху.
«З метою визначення експлуатаційного стану вулично-шляхової мережі населених пунктів та автомобільних доріг державного значення було проведено два огляди: весною та восени. За результатами даних обстежень було направлено 171 вимогу щодо усунення недоліків вуличних шляхів. Також правоохоронці підготували 143 інформації до органів місцевого самоврядування та Одеської обласної державної адміністрації. Через виявлені недоліки було складено 70 адміністративних матеріалів на посадових осіб за утримання автомобільних доріг в неналежному стані. Також загалом за 2019 рік за порушення норм і стандартів при утриманні автомобільних доріг, залізничних переїздів було складено 416 адміністративних протоколів » , - говорить начальник відділу безпеки дорожнього руху в Одеській області Олексій Бернатович.

Олексій Бернатович
ДТП на трасі Спаське - Вилкове
Окремою проблемою є слідування учасниками дорожнього руху регламентованих правил. Їх дотримання не менш важливе для безпеки на дорогах, ніж встановлення світлофорів чи створення регульованих пішохідних переходів. Погана якість автошляхів, незважаючи на очевидну небезпеку як для транспорту й пасажирів, була подекуди тим стримуючим фактором, який не давав водіям розігнатися та спровокувати ДТП. Після капітального ремонту кермувальники подекуди почувають себе вільніше та втрачають пильність.
Одеська область теж має сумні приклади, коли на відреставрованих дорогах траплялись страшні випадки. Показовим є ДТП, що сталося в серпні 2017 році на трасі Спаське-Вилкове. Через кілька днів після капітального ремонту там сталась жахлива аварія з трьома машинами, внаслідок якої загинуло четверо людей. Причиною трагедії стало те, що один з учасників руху наважився сильно перевищити швидкість на оновленому дорожньому полотні.
Будь-які зміни та реформи не можуть відбутись без запиту суспільства. Населення теж має слідкувати за автошляхами, якщо хоче почуватись в безпеці на дорозі. У зв'язку з погіршенням погодних умов чи скарг на якість дорожнього покриття поліцейські закликають звертатись на гарячу лінію за номером 102. В органів правопорядку просто не вистачить співробітників, щоб чергувати на кожному перехресті. Тому реагувати на неналежний стан доріг повинна і громадськість. Тільки спільний контроль може сприяти тому, що аварійність на українських дорогах зменшиться.
Текст та візуалізація
Марія Шевчук