Cистема «Е-Малятко» – чого очікувати батькам?
Однією з найважливіших реформ, яка сьогодні в усіх на вустах, є діджиталізація. Цей термін он-лайн збірник «Мислеслово» навіть визначив головним словом 2019 року в Україні. Саме його тлумачення найчастіше шукали наші співвітчизники в Інтернеті. Цей факт свідчить про те, що люди активно цікавляться змінами, що відбуваються в державі. І якщо в темах освіти чи медицини не всі доходять згоди, то з приводу необхідності розвитку цифрових технологій суперечок майже не чути.
В минулому році Уряд оголосив про втілення масштабного проєкту «Держава у смартфоні». Активно тестується мобільний додаток «Дія», де скоро будуть доступні цифровий паспорт на авто та електронні водійські права. Однак зараз, навіть без смартфонів, комп'ютеризація відіграє все важливішу роль у вирішенні бюрократичних питань. Зокрема, чимало їх виникає, коли в Україні народжується новий громадянин. Тому Одеса, разом з дев'ятьма українськими містами, з початку 2020 року долучилася до проєкту «Е-малятко».
Влітку 2019 року Кабінет Міністрів України прийняв постанову, якою запровадив експериментальний пілотний проєкт. Його ідеєю було зібрати разом близько десяти видів послуг. Вони стосувалися оформлення народження дитини та призначення їй всіх необхідних документів. Цими питаннями переймаються батьки, яким тепер не потрібно бігати всіма необхідними інстанціям. Одразу формується довідка про народження дитини, перший документ, який засвідчує, що новий громадянин з'явився на світ. Адміністатор ЦНАПу, що буде при кожному пологовому будинку Одеси, формуватиме заявку від одного з батьків. Якщо батьки не перебувають в шлюбі, то зможуть замовити послугу про встановлення походження дитини, про реєстрацію у відповідних структурах, оформлення всіх належних виплат.
«Щоб спростити життя одеситам ми прийняли пропозицію Уряду, коли в нас спитали, чи хочемо ми брати участь в пілотному проєкті. Наші технічні працівники зробили підключення серверів міської ради до «Трембіти» - пристрою, який має об'єднати всі інформаційні системи та бази, що є в Україні. Державні, комунальні та приватні, якщо їхні бази даних мають значення для формування цифрової системи нашої держави. Також ми приєднались до платформи «Дія», через яку будуть надаватися послуги в рамках проєкту «Е-малятко», метою якого є полегшення життя батькам новонародженої дитини», - каже очільниця департаменту надання адміністративних послуг Одеської міської ради Євгенія Абрамова.

Євгенія Абрамова
Департамент охорони здоров'я обладнав віддалені робочі місця для адміністраторів в кожному пологовому будинку Одеси. Спеціалісти шість днів на тиждень будуть надавати послуги всім породіллям, що захочуть скористатися таким сервісом. Вони зможуть подати заявки та одноразово отримати весь необхідний пакет документів для малюка. До цього процесу залучені РАГСи, міграційна та фіскальна служби, соціальні підрозділи. Батькам новонародженої дитини не треба буде бігати різними установами.
У свідоцтві про народження, отриманому таким чином, буде зазначений ІНН а також громадянство дитини. Коли настане черга отримувати паспорт громадянина України а один з батьків є іноземцем, то дитині не буде потрібно проходити додаткову процедуру набуття громадянства. Ця нескладна з першого погляду процедура займає багато часу на подолання бюрократичних перешкод. Загалом, нововведення спростить батькам життя одразу після народження дитини. Щоб в перші дні життя присвятити увагу їй, а не біганині за паперами.
Прийом в кожному пологовому будинку буде проводитись індивідуально, залежно від того, де розташовуватиметься віддалене робоче місце. Адже це лікарня, територія з підвищеною санітарною відповідальністю, чистотою та усіма медичними нюансами. Кабінет адміністратора буде знаходитись в окремому приміщенні, куди матір може принести необхідні документи. Якщо батьки не перебувають в шлюбі, зареєстровані за різними місцями проживання, то треба буде щоб додатково підійшов тато дитини. Загалом, цих нюансів майбутніх співробітників навчають на спеціальних тренінгах.
«Протягом січня буде розроблений модуль, де співробітники центрів адміністративних послуг навчатимуть працювати з програмою «Е-малятко». В цьому он-лайн модулі майбутні адміністратори навчатимуться заповнювати кожну заяву за наявними практичними кейсами. Вони не надаватимуть послугу живій людині, однак перед ними будуть відповідні зразки, які треба буде заповнити. А ми, відповідно, будемо допомагати та підказувати, як їм діяти в тих чи інших випадках , » - говорить координаторка навчальних програм проєкту «Е-малятко» Яна Когут.

Яна Когут
Адміністратор, маючи на руках паспорти та довідку про народження, зможе оформити в системі «Дія» заявку, роздрукувати та віддати під розпис батькам. Якщо дані заповнені вірно, то подальші процеси відбуваються в режимі взаємодії адміністратора та всіма державними та місцевими службами. Спочатку заявка йде до РАЦСу, де формується свідоцтво про народження в електронному вигляді далі документи йдуть до податкової, де згенерується ІНН. Після цього свідоцтво повертається назад до РАЦСу, куди вноситься інформація про ідентифікаційний код, і далі заявка йде до міграційної служби.
Міграційна служба вносить зміни до Єдиного демографічного реєстру, після чого готовий документ роздруковується в РАЦСі й документи йдуть до органів місця проживання. Паралельно інформація надходить до соціальних служб, які оформлюють всі належні виплати. В майбутньому передбачається, що програмі не знадобиться посередник у вигляді адміністратора. Якщо втілення «Держави у смартфоні» виявиться ефективним, батьки зможуть заповнювати всі необхідні документи в режимі он-лайн самостійно. За умови роботи програми без збоїв – її поширять на інші населені пункти. Однак існуючі досягнення вже позбавили батьків новонароджених дітей багатьох клопотів.
Текст та візуалізація
Марія Шевчук
Made on
Tilda